مرکز ویپ اکاتل

تصویر عالی
تصویر عالی
تصویر عالی

وُیپ | VoIP

یعنـی با استفاده از بسـتر شــبکه، برقـراری تماس های شهری و برون شهری میسر شده و استـفاده از فــن آوری تلفن اینترنتی بی شک مـرتفع کننده بسیاری از نیــازهای جـاری خواهد شد،که یکی از مناسب ترین راهکارهای ارتباط نوین در جهان است. شــرکت ارتباطات نوین اَکابر و گــروه تخــصصی خـود بنـام مستر ویپ ایران با تجارب موفق خود در اکثر سازمان های بزرگ، اقدام به راه اندازی، پیاده سازی و ارایه این دستگاه می نماید. در ادامه به امکانات نرم افزاری و نیزســخت افـــزاری دستـگاه اشـاره خواهیم نمود.
 

با توجه به ماهیت نرم افزاری مرکز تلفن، امکان پیاده سازی طیف بسیار گسترده ای از امکانات وجود خواهد داشت. برخی از این قابلیت ها به شرح زیر می باشند:

صندوق

تعریف صندوق نامحدود برای هر کاربر

منشی

ایجاد منوهای صوتی چندگانه و چند سطحی

محدودیت

عدم محدودیت نرم افزاری در تعریف داخلی ها

صف تماس

تعریف صف مختلف پیشرفته تماس گیرنده

اپلیکیشن

برقراری ارتباط با سامانه تلفنی از طریق نرم افزار بر روی تلفن همراه

فکس

فکس سرور جهت ارسال و دریافت فکس بصورت نرم افزاری

محدودیت

اعمال انواع محدودیت ها در تماس کاربران و مدیریت زمان

گزارش

گزارش گیری از تماس ها در هر لحظه با فیلترهای مختلف

بازرسی

صندوق شکایات با قابلیت ارائه کد رهگیری از طریق پیامک

پیچینگ

ترکیب با سامانه پیجینگ جهت پخش موسیقی، اعلام کدهای خاص

کنفرانس

برقراری تماس صوتی و تصویری ویدئو کنفرانس

نوبت دهی

ترکیب با اپلیکیشن های مختلف از جمله نوبت دهی

مانیتورینگ

مشاهده وضعیت مرکز تلفن از طریق مرورگر

مکالمات

ضبط مکالمات بر اساس سناریوی مختلف تماس داخلی و خارجی

تصویر عالی
تصویر عالی
تصویر عالی

سامانه های تلفنی سنتی و IP

سامانه های تلفنی سنتی عمدتا از یک یا دو زوج سیم اختصاصی جهت برقراری ارتباط بین تلفن کاربر و مرکزتماس استفاده می نمایند. در سامانه های تلفنی مبتنی بر VoIP ارتباط از طریق بستر شبکه موجود صورت می پذیرد. تلفن های به کار رفته در این سامانه ها امکان اتصال مستقیم به زیر ساخت شبکه را دارند و ازطریق آن با مرکز تلفن خود ارتباط برقرار می نمایند. اغلب تلفن های IP دارای دو درگاه شبکه هستند تا بتوان از یکی برای ارتباط با زیرساخت شبکه و از دیگریبرای اتصال رایانه کاربر استفاده نمود. در این صورت نیاز به نود اضافه در سویچ و کابل کشی مستقل برایتلفن یا رایانه نیست. مرکز تلفن سامانه تلفنی مبتنی بر IP می تواند به صورت نرم افزاری بر روی یک یا چند سخت افزار Serverپیاده سازی شود. از مزایای این ویژگی امکان فراهم نمودن یک مرکز پشتیبان برای سامانه تلفنی است تا درصورت از کار افتادن مرکز اصلی مرکز دیگری جایگزین شود.با توجه به ماهیت نرم افزاری مرکز تلفن، امکان پیاده سازی طیف بسیار گسترده ای از امکانات وجود خواهد داشت. جهت ارتباط سایر سامانه های تلفنی غیر IP مانند مخابرات نیاز به ابزاری تحت عنوان VoIP Gateway است. این ابزار از یک سو به خطوط دیجیتال یا آنالوگ مخابراتی متصل شده و از سوی دیگر از طریق بستر شبکه بامرکز تلفن IP مرتبط خواهد شد.

انتخاب با شماست...!

برتری های اکاتل



پشتیبانی از کیفیت صدای HD

دارا بودن دیوار آتش اختصاصی با اعمال محدود ساختن دسترسی ها جهت افزایش امنیت

ثبت لاگ رخدادهای مختلف سیستم

شنود مکالمات جاری تحت وب

پخش اذان، اوقات شرعی و متون خاص در زمان مقرر

ارتباط با سامانه های ارسال پیامک جهت اعلان رخدادها، تماس های از دست رفته

امکان نظرسنجی و پاسخگویی پس از اتمام مکالمه

پنل مدیریت تحت وب بدون نیاز به نصب نرم افزار جانبی با سطوح کاربری مختلف

عدم محدودیت سخت افزاری و لایسنس در تعریف داخلی

برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق آی پی فون و سافت فون

ثابلیت Pickup بصورت مستقیم یا گروه های مختلف پاسخ به تلفن در حال زنگ خوردن

پخش کانال های مختلف رادیو به عنوان مو زیک انتظار

ایجاد فکس مجازی به تعداد نامحدود با پنل مجزا فارسی

ایجاد صف انتظار به تعداد نامحدود و استراتژی های گوناگون

منوی صوتی IVR تو در تو و نامحدود همراه با گوینده مجرب

عدم محدودیت در تعداد مکالمات صوتی

تعریف صندوق صوتی اختصاصی برای هر داخلی

امکان اتصال به سامانه های ذخیره سازی تحت وب

قابلیت پشتیبان گیری از تنظیمات و داده های سامانه تلفنی

پشتیبانی از زبان فارسی در پیام های صوتی سامانه

پیج بر روی گوشی های تلفن و ترکیب با سایر سامانه های پیجینگ اکاپیج جهت پخش صدا

راه اندازی مرکز پشتیبان در چندین نقطه جغرافیایی

اعمال محدودیت در شماره گیری برای هر داخلی

ارسال هشدار و فایل صندوق صوتی از طریق پست الکترونیکی و پیامک

پشتیبانی از پروتکل SIP

طراحی صندوق انتقادات، پیشنهادات پیشرفته فارسی

مشاهده وضعیت منابع سامانه بصورت زنده

بررسی وضعیت داخلی وتماس ها از طریق محیط وب

امکان دریافت ریز مکالمات در هر زمان با فیلترهای تاریخ، ساعت، شماره مبدا و شماره مقصد

نمایش شماره های گرفته شده و تماس گرفته بصورت نمودار

پشتیبانی کامل پروتکل های امنیتی سیگنالینگ TLS

گزارش ساز حرفه ای فارسی در چندین لیه دسترسی کاربران

قابلیت اتصال انواع خطوط مخابراتی آنالوگ، E1 ، سیپ ترانک

امکان توسعه و بروز رسانی دستگاه و برنامه نویسی بر پایه کسب و کار

یک سال گارانتی شرکتی و ده سال خدمات پس از فروش

مرکز تلفن صنعتی ایرانی تولید شده در کشور

نیازمندی برای راه اندازی وُیپ

آی پی فون |IP Phone|

  • یک گوشی تلفن مثل گوشی های معمولی است با این تفاوت که این تلفن ها با تکنولوژی وُیپ کار می کنند و قابلیت اتصال به مراکز تلفن تحت شبکه را دارند و با مرکز تلفن های آنالوگ کار نمی کنند. آی پی فون ها عموماً دارای دو پورت شبکه می باشند. یکی برای اتصال به شبکه و دیگری برای اتصال به کامپیوتر. این دو پورت که با تنظیم بصورت Bridge عمل می‌کنند سبب می شوند تا نیاز به کابل کشی مجزا برای تلفن های تحت شبکه نباشد از کابل شبکه موجود برای اتصال استفاده کنند. تلفن های تحت شبکه برای کارکرد نیاز به برق دارند. برای این منظور از آداپتور استفاده می شود. با نصب نرم افزار بر روی هر سیستم کاربر امکان استفاده از هدست نیز میسر شده تا نیازی به آی پی فون نباشد

گت وی|Gateway|

  • دستگاه ‌های گت وی VoIP تجهیزات شبکه ای هستند که صدا و فکس را بین سیستم های شبکه IP و سیستم آنالوگ تبدیل می‌کنند. این دستگاه ها بر حسب نوع خود دارای تعدادی ورودی سوکت RJ11 برای سیستم آنالوگ و E1/T1 و پورت شبکه برای اتصال به شبکه IP می باشند و در مدل های FXO,FXS,E1/T1 عرضه می شوند. یک VOIP gateway اتصال سیستم تلفنی ویپVoIPبه شبکه مخابراتی تلفن آنالوگ را امکان پذیر می کند. به این تجهیزات گت وی های IP نیز گفته می شود. این گت وی ها وظیفه تبدیل مکالمات تلفنی خطوط تلفن به بسته های دیتا را بر عهده دارند. همچنین گت وی ها عکس این عمل را نیز انجام می دهند و تماس های اینترنتی را به مکالمات تلفنی آنالوگ تبدیل می کنند.

IP-PBX

  • PBX مخفف Private Branch Exchange مرکز تلفن خصوصی می‌باشد که برای برقراری ارتباط تلفنی داخل مجموعه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مرکز در سیستم های آنالوگ به نام سانترال نیز شناخته می شود که پس از نصب تمامی تلفن ها به آن متصل شده تا بتوانند ارتباط داخلی با همدیگر برقرار نمایند. IP-PBX ها در دو مدل سخت افزاری و نرم افزاری عرضه می شوند. در مدل نرم افزاری، نرم افزار و کارت‌های مخصوص بر روی یک سرور نصب و پس از انجام تنظیمات سرور نقش مرکز تلفن را بازی می کنند. در مدل سخت افزاری شرکت های مختلف بردهای مخصوص با امکان نصب ماژول‌های مورد نیاز را تولید و سپس نرم افزار خود را بر روی آن بصورت Embedded نصب می کنند.
error: محتوای محافظت شده !