سوالات متداول

سوالات متداول

  • آیا من برای راه اندازی اولیه نیاز به عقد قرارداد دارم؟

    مستر ویپ انعطاف در خدمات ماهانه را برای VoIP ارائه می دهد. برای به حداقل رساندن هزینه خود ، مستر ویپ پکیج های پشتیبانی متفاوتی را در نظر گرفته است.

  • مرکز تلفن VoIP در دسته سخت افزاری (اکاتل) به چند دسته تقسیم میشود؟

    مستر ویپ سه محصول ایرانی را ارائه می دهد: 1-مرکز تلفن ویپ فارسی با 30 داخلی و پشتیبانی خطوط آنالوگ شهری،ای وان و سیپ ترانک 2-مرکز تلفن ویپ فارسی با 100 داخلی و پشتیبانی خطوط آنالوگ شهری،ای وان و سیپ ترانک 3-مرکز تلفن ویپ فارسی با 900 داخلی و پشتیبانی خطوط ای وان و سیپ ترانک

  • در سیستم ارتباطات ابری (VoIP) به دنبال چه چیزی باید بگردم؟

    نیازهای شما بستگی به تعداد کارمندان مجموعه و امکانات مورد استفاده دارد. خوشبختانه در مستر ویپ ، ما بر اساس درخواست شما بهترین پلن ها را ارائه مینماییم. برخی از جنبه هایی که می خواهید به دنبال آنها باشید ، عبارتند از:      هزینه: قرارداد استفاده از سرویس ها به چه شکل است؟      سرویس: آیا باید در ساعات کاری خود ...

  • مستر ویپ چه کاری برای من می تواند انجام دهد؟

    مستر ویپ به هزاران مشاغل تقریباً در هر صنعت کمک می کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. نه تنها سیستم تلفنی VoIP هزینه های آن را کاهش می دهد بلکه مجموعه ای از ویژگی ها را از جمله موارد زیر ارائه می دهد:      مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)      ایمیل ، صدا ، گپ و پیام کوتاه      ...

  • VoIP چیست و چگونه کار می کند؟

    VoIP (پروتکل صدا از طریق اینترنت) به شما این امکان را می دهد از طریق شبکه به خدمات تلفن دسترسی پیدا کنید. دیگر تماسها ،به خطوط تلفن قدیمی وابسته نیستند، ویپ عملکرد بهتری را با هزینه کمتر، برای کسب و کار شما فراهم میسازد. این نوآوری بدان معنی است که هزینه های ارتباطات بسیار ارزان تر از خدمات تلفنی سنتی است. ...

  • کیفیت تماس تلفنی VoIP چگونه است؟

    کیفیت تماس سیستمهای ارتباطی ابری به سرعت و پایداری شبکه  شما بستگی دارد. پیشرفت گسترده ای در کیفیت تماس در مقایسه با خطوط ثابت تلفن سنتی خواهید شنید. محدودیت در پهنای باند نخواهید داشت در نتیجه تماس های VoIP از طریق فناوری HD Voice قابل دستیابی اند. تعداد مکالمات HD Voice که می توانید از آن بصورت همزمان استفاده نمائید بستگی ...

  • آیا به آی پی فون نیاز دارم؟

    خیر ، نیازی به تلفن VoIP ندارید. از آنجا که تلفن های VoIP از استانداردهای کامپیوتری  پیروی می کنند ، می توانید از نرم افزار های رایگان استفاده نمایید.

  • چند تماس همزمان میتوانم داشته باشم؟

    مستر ویپ امکان تماس نامحدود را فراهم می کند. این بستگی به گت وی و تعداد کانال های خط دیجیتال شما دارد. یک مرکز تلفن VoIP معمولی از چهار تماس همزمان پشتیبانی می کند ، اما می تواند بر اساس تجهیزات متفاوت باشد.

  • آیا خدمات اینترنتی با سرویس تلفن VoIP شما فراهم شده است؟

    خیر ، ما به عنوان بخشی از برنامه های خود خدمات اینترنتی ارائه نمی دهیم.در هر خط حداقل 100 کیلو بیت در ثانیه (یا 0.1 مگابیت بر ثانیه) نیاز است.

  • آیا محدودیت استفاده از سیستم تلفن VoIP وجود دارد؟

    خیر ، هیچ محدودیتی عملی در سرویس صوتی وجود ندارد. در صورت لزوم می توانید هر تعداد تماس ، کاربر و شماره تلفن تعریف نمایید. تنها چیزی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که شبکه شما سریع و پایدار است. کیفیت تماس شما به این امر بستگی دارد.

  • اگر برق مجموعه ما قطع شود ، آیا بازهم قادر به برقراری تماس تلفنی با VoIP خواهم بود؟

    در بیشتر موارد ، در صورت قطع برق ، قادر به برقراری تماس نخواهید بود. سیستم تلفن VoIP ما از طریق شبکه کار می کند. در حین قطع برق ، مرکز تلفن ویپ و آی پی فون ها قادر به ارائه سرویس نیستند. تنها راه حل این موضوع داشتن منبع تغذیه پشتیبان است که می تواند تجهیزات را در مدت زمانی ...

  • شماره مجازی چیست؟

    شماره مجازی ، شماره تلفنی است که به طور مستقیم با یک شخص یا شغل او ارتباط ندارد. به عنوان مثال ، این گزینه برای مشاغلی که مشکل فضا و محل فیزیکی کسب و کار خود را دارند بسیار عالی است .اکثر شرکت های سرویس دهنده اینترنت در ایران شماره مجازی ارائه مینمایند.

  • در صورت تغییر از سانترال به VoIP ، آیا ارتباط تلفنی مجموعه خود را از دست می دهم؟

    خیر ، تمامی خطوط قبلی شما به مرکز تلفن ویپ منتقل خواهد شد. در هر نوع از خطوط مخابراتی.

  • آیا نمابر از طریق VoIP کار می کند؟

    دستگاههای سنتی نمابر ممکن است نتوانند نمابر را از طریق خطوط VoIP انتقال دهند ، بنابراین می توانید بدون محدودیت در تعداد داخلی از پنل نمابر فارسی مستر ویپ استفاده کنید.

  • ماژول های قابل ارائه توسط ویپ کدامند ؟

    جهت اطلاع از ماژول های ارائه شد از سوی تیم تخصصی مستر ویپ به قسمت خدمات مراجعه فرمایید.

  • نرخ تماس بین المللی برای VoIP چیست؟

    از طریق اینترنت میتوانید با شعب خود در هر کجای دنیا که نیاز باشد ارتباط برقرار کنید و در صورتی که تمایل به ارتباط غیر شبکه ای دارید طبق تعرفه مخابرات.

  • در صورت توسعه کسب کار، آیا می توانم سیستم تلفن VoIP خود را ارتقاء دهم؟

    بله ، مقیاس پذیری یکی از مزایای استفاده از سیستم تلفن VoIP است. از آنجا که یک سیستم تلفن VoIP بر بستر شبکه میزبانی می شود ، ارتقاء آن آسان است. دیگر نیازی به ارتقاء زیرساخت های گران قیمت نیست. در اصل ، می توانید سیستم تلفنی شرکت خود را به تعداد تقریبا نامحدودی از کاربران ارتقاء دهید.

  • پیام صوتی از طریق ایمیل چیست؟

    هر وقت ضبط پیام صوتی دریافت می کنید ، این تماس به یک فایل صوتی تبدیل می شود و به طور خودکار به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

  • سرویس ابر PBX چیست؟

    یک فضای ابری  PBX به شما این امکان را می دهد از تمام خدمات تلفنی شرکت خود که از طریق اینترنت میزبانی میشود نهایت استفاده را ببرید. حتی اگر دفاتر خود را جابجا کنید یا در خارج از کشور هستید ، می توانید به سیستم های مدیریتی خود و همچنین برقراری و دریافت تماس دسترسی پیدا کنید.

  • منظور از انتقال شماره چیست؟

    در سرویس تلفنی ویپ میتوانید بر اساس ساختارهای موجود تماس های ورودی خور را به یک شماره دیگر انتقال دهید،البت با شماره گیری کد دستوری.

  • آیا امکان محدودیت در زمان مکالمه توسط ویپ امکانپذیر است؟

    بله،از طریق پانل فارسی ارائه شده توسط مستر ویپ میتوانید مکالمات را بر روی هر داخلی محدود نمائید.

  • ویژگی تماس سازمانی چیست؟

    با فعال سازی سرویس تماس سازمانی کارمندان قادر خواهند بود در هر زمانی از طریق خطوط ثابت و همراه خود بصورت دور کاری با مشتریان ارتباط برقرار کنند. در این گزینه کالر آیدی شماره سازمان خواهد بود.

  • تبدیل متن به پیام صوتی چیست؟

    کلیه آیتم های مورد نیاز شما در ارتباطات با اطلاعات مشتریان از طریق اسکریپت به متون صوتی تبدیل شده و در اختیارشان قرار گیرد.

  • ویژگی ساعت کاری چیست؟

    در این گزینه شما ساعات کاری، زمان ناهار و نماز، تعطیلات رسمی را در سیستم مشخص نموده و از تماس مشتریان به اپراتور ها جلوگیری می نمایید.

  • آیا می توانم مکالمه را ضبط کنم؟

    تماس های ضبط شده در قالب های دیجیتالی برای هر دو تماس ورودی و خروجی وجود دارد. این قابلیت هم در اهداف آموزشی و هم برای اهداف قانونی کاربرد خواهد داشت.

  • آیا VoIP از تماس های کنفرانس پشتیبانی می کند؟

    بله ، VoIP امکانات کنفرانس را برای حداکثر ده شرکت کننده فراهم می کند.

  • ویژگی “تماس از طریق وب سایت” چیست؟

    این قابلیت بر روی وب سایت سازمان فعال می شود و کاربران می توانند از طریق اینترنت گوشی خود با دپارتمان های سازمان، تماس مستقیم برقرار کنند.

  • ویژگی “Music on Hold” چیست؟

    Music on Hold یک ویژگی VoIP است که به شما امکان می دهد وقتی تماس شما در حالت انتظار یا صف تماس است ، موسیقی پخش کنید. این ویژگی همچنین به شما امکان می دهد پیام های بازاریابی ضبط شده را پخش نموده و به جای پخش موسیقی پس زمینه ، می توانید تخفیفات ویژه یا تبلیغات را پخش کنید. همچنین ...

  • صف انتظار هوشمند چیست؟

    شما می توانید یک صف انتظار خودکار تعریف کرده تا تماس گیرندگان را به سمت کارشناسان یا بخش های صحیح هدایت کند.

  • برای کسانی که اولین بار با شما تماس می گیرند چه خدمات و مشاوره ای ارائه می کنید؟

    در راستای تکریم مشتریان،یک پیامک حاوی متن دلخواه به شماره مشتری ارسال می گردد.

  • چه نوع گزارش های تحلیلی ارائه می دهید؟

    VoIP در چندین لایه گزارش تهیه می کند این گزارشات شامل: تماس های کاربر مدت زمان تماس حجم تماس ورودی و خروجی متوسط ​​تماس در روز ، به ازای هر کاربر تعداد تماس های پاسخ داده شده     میانگین زمان مکالمه

  • ویژگی کارشناس برتر چیست؟

    با راه اندازی فرم تماس ورودی می توانید انگیزه بین کارمندان خود ایجاد نمایید،تا بالاترین تماس ورودی از آن چه کسی شده و چقدر پاداش دریافت می کند!

  • ویژگی مزاحم نشوید چه کاری انجام می دهد؟

    پذیرش انتخابی تماس تلفنی بر اساس ساختار مدیریتی می تواند متغییر بوده و اصطلاحاً تماس ها فیلتر شوند.

  • VoIP چه ویژگی های دیگری را ارائه می دهد؟

    انتقال تماس پیشرفته به شما امکان می دهد شرایط را برای ارسال تماس به شماره تلفن دیگری تنظیم کنید. رد تماس ناشناس به شما امکان می دهد تماس های افرادی که هویت آن ها را محدود می کنید ، رد کنید. مسئول تماس مستقیم به شما امکان می دهد به تماس تلفنی که در خط شخص دیگری زنگ می زند ، ...

  • سرعت پهنای باند برای تماس های با کیفیت بالا چقدر است؟

    برای مکالمات با کیفیت مطلوب (کیفیت تلفن ثابت) ، به بارگیری و آپلود 90 Kbps نیاز دارید.برای کیفیت تماس HD ، به بارگیری و آپلود 200 Kbps نیاز می باشد. در صورتی که اینترنت 20 مگابیت در ثانیه را فقط برای تلفن های VoIP اختصاص دهید ، این شبکه قادر به میزبانی 100 تماس صوتی HD خواهد بود.

  • آیا می توانم شماره تلفن فعلی خود را حفظ کنم؟

    بله ، VoIP مشکل انتقال خط را حل می کند و به شما این امکان را می دهد تمام شماره های کسب و کار فعلی خود را از طریق آن منتقل کنید.

  • آیا به هنگام جابجایی و خرید خط جدید تغییراتی اعمال خواهد شد؟

    خیر ، برای استفاده از VoIP و داخلی ها و خطوط آنالوگ نیازی به تغییرات نیست.فقط زمانی تغییرات اتفاق خواهد افتاد که شما درخواست خط دیجیتال 4 یا 5 رقمی کرده باشید.

  • آیا می توانم خدمات تلفنی VoIP را به تنهایی تنظیم کنم یا به یک کارشناس نیاز دارم؟

    برای نصب سیستم تلفن مشاغل خود در اکثر موارد نیازی به تکنسین ندارید. چون ما هنگام راه اندازی آموزش یک ساعته رایگان در اختیار راهبر قرار خواهیم داد.

  • برای خرید خط 5 رقمی از کجا باید شروع کنم؟

    خطوط 5 رقمی به اشخاص حقوقی تعلق میگیرد، که میبایست برای در خواست خرید ضمن تکمیل مدارک شرکت به نزدیکترین مرکز مخابرات مراجعه نموده و نسبت به خرید خط اقدام کنید.

  • کدک چیست و چرا اهمیت دارد؟

    جهت برقراری تماس های صوتی و تصویری بر بستر شبکه باید از استانداردهای خاص در این حوزه استفاده نمود. این استاندارد ها با اسم کدک شناسایی می شوند که هر کدام با نام انحصاری در دو شناسه کیفیت و میزان پهنای باند مصرفی در سیستم VoIP شناخته می شوند.

  • آیا می توانم هنگام مسافرت به سامانه ویپ محل کار خود وصل بشوم؟

    بله، با ایجاد دسترسی و اپلیکیشن موبایل قادر خواهید بود از طریق اینترنت تماس ها را مدیریت کنید.

  • آیا تماس های VoIP امن هستند؟

    بله ، به طور کلی ، سیستم تلفن VoIP ویژگی های امنیتی بیشتری نسبت به خطوط ثابت تلفن سنتی ارائه می دهد.فراموش نکنید که شبکه خود را ایمن کنید. یک رمز عبور ایمن بر روی پین امنیتی بهترین روش است.

  • آیا تلفن های VoIP من حتی اگر دفاتر جابجا شوند ، به کار خود ادامه می دهند؟

    بله ، تا زمانی که در مکان جدید خود اینترنت سریع و قابل اطمینان داشته باشید ، تلفن های VoIP شما کار خواهند کرد.از آنجا که سیستم تلفن جدید شما در ابر فعالیت می کند ، به مکان فیزیکی محدود نخواهید بود.

  • مزایای خط 4 و 5 رقمی چیست؟

    شما می توانید از یک خط با تعداد کانال بالا استفاده کنید.در واقع شما با یک خط تلفن 30 تماس همزمان در لحظه خواهید داشت و در پایان دوره نیاز یک قبض پرداخت می کنید.

  • از چند نوع خط تلفن همزمان می توان استفاده کرد؟

    محدودیتی از نوع و ساختار خط برای شما وجود ندارد.شما می توانید ترکیبی از خط آنالوگ و دیجیتال استفاده کنید.

  • پهنای باند اینترنت تلفن همراه من برای پاسخگویی تماس های VoIP چقدر باید باشد؟

    با اتصال 4 LTE  تلفن هوشمند، شما می توانید تماس با کیفیت HD را تجربه  کنید.

  • آیا VoIP می تواند از طریق اتصال به اینترنت بی سیم کار کند؟

    بله ، سرویس VoIP می تواند به خوبی از طریق اتصالات اینترنت بی سیم کار کند. با این وجود ، باید از دریافت سیگنال قوی Wi-Fi اطمینان حاصل کنید.

  • چگونه می توانم کیفیت تماس را تضمین کنم؟

    اولین قدم برای بهبود کیفیت تماس ، استفاده از اتصال اترنت (CAT5e یا CAT6) است. استفاده از کیفیت خدمات (QoS) به تضمین کیفیت تماس کمک کرده، این می تواند به حداقل رساندن تأخیر صدا و اولویت بندی پهنای باند به تماس های شما کمک فراوانی کند.

  • تفاوت خطوط ای وان و سیپ ترانک چیست؟

    خطوط ای وان با خط سیپ ترانک در نوع استاندارد ارتباطی بین سوییچ ها و مراکز می باشد. خطوط ای وان یا پی آر آی خطوط دیجیتال می باشند که در سمت سوییچ مخابراتی و مرکز تلفن مشترک نیاز به کارت تلفنی  ای وان دارند و البته بستر ارتباطی بین مشترک تا مخابرات هم اگر روی زوج سیم مس باشد با ...

  • SIP به چه معنی است؟

    SIP مخفف پروتکل Session Initiation Protocol است. این پروتکل امکان برقراری ارتباط بین تجهیزات و مراکز تلفن را مهیا می کند.SIP اطمینان می دهد که تماس ها به هم وصل شده اند و پس از کامل شدن تماس ، آن ها را با اطمینان از هم جدا می کند. همچنین امکان انتقال داده های صوتی و تصویری را در طول تماس ...

  • تلفن با قابلیت SIP چیست؟

    یک تلفن با قابلیت SIP از پروتکل استاندارد برای اتصال تماس ها استفاده می کند. این بالاترین استاندارد برای پروتکل VoIP است.

  • سرور SIP چیست و چه کاری انجام می دهد؟

    سرور SIP در برقراری تماس از طریق اینترنت نقش اساسی دارد. این پروتکل تضمین می کند که تماس ها با اطمینان قابل دسترسی به مقصد برسند. در اصل ، یک سرور SIP “سرور مدیریت تماس” برای تلفن و در دسترس بودن آن ها بکار میرود.

  • تفاوت بین SIP و VoIP چیست؟

    به طور خلاصه ، VoIP زیر مجموعه ای از فناوری SIP است. SIP بیشتر برای سیستم های تلفنی استفاده می شود و به کلیه رسانه های دیجیتال مربوط می گردد. این سرویس می تواند پیام رسانی ، فیلم و سایر محتوای چندرسانه ای را کنترل کند.

  • PBX میزبان چیست؟

    با استفاده از فناوری ارتباطات مبتنی بر ابر ، می توان محدودیت استفاده از سرورهای فیزیکی داخل ساختمان را رها نموده و از شرکت های سرویس دهنده سرور اجاره و درخواست نمایید.

  • سیستم تلفن PBX چیست؟

    PBX یک سیستم تلفن خصوصی است که به تلفن های یک ساختمان امکان می دهد تلفن های دیگر را شماره گیری کرده و به صورت اختیاری در خارج از کشور شماره گیری کنند.

  • تلفن هوشمند چیست؟

    سافون به نرم افزاری (برنامه) اطلاق می شود که برای برقراری تماس از طریق سرویس VoIP مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه ای است که مکالمات تلفنی را کامل می کند.

  • کدک چیست؟

    کدک یک فرمت فشرده سازی برای رمزگذاری و رمزگشایی چندرسانه ای است. در مورد VoIP ، یک کدک رمز صوتی را از طریق اینترنت رمزگذاری و رمزگشایی می کند. از کدک ها برای انتقال و دریافت صدا (یا فیلم) به صورت کارآمد استفاده می شود.مکالمات VoIP معمولاً از ویژگی HD Voice برخوردار هستند که با کدگذار G.722 ارتباط برقرار نموده و ...

  • برای استفاده از VoIP به چه تجهیزات نیاز دارم؟

    برای شروع کار با سیستم شما به سخت افزار VoIP  شامل:سرور،مودم،گت وی،آی پی فون نیاز خواهید داشت.

  • تلفن IP یا همان آی پی فون چیست؟

    تلفن IP تلفنی است که می تواند از طریق شبکه تماس برقرار کند زیرا صدا را به بسته های داده تبدیل می کند. تلفن IP همچنین به عنوان تلفن VoIP شناخته می شود.این داده ها از طریق شبکه ارسال می شوند و هنگام رسیدن به گیرنده تماس ، دوباره برمی گردند.

  • آیا می توانم با خدمات تلفن VoIP خود از تلفن بی سیم استفاده کنم؟

    بله ، تلفن های بی سیم مبتنی بر SIP وجود دارند که می توانید در حالت های مختلف خریداری کرده و پایه را به یک خط شبکه متصل کنید. این گوشی ها بر روی یک باند 6 گیگاهرتزی ایمن عمل می کند تا مکالمات خصوصی بماند.

  • از چه نوع تلفن همراه می توانم با VoIP استفاده کنم؟

    در اکثر گوشی های هوشمند بر پایه پلتفرم آندروید و آی او اس توانایی برقراری تماس وجود دارد.

  • قیمت VoIP چقدر است؟

    قیمت یک تلفن VoIP بسته به ویژگی ها و کارکردهای ارائه شده می تواند متفاوت باشد.

  • چه برندهایی معتبر هستند؟

    سیسکو،گرند استریم،یالینک،پولی کام،سنگوما و…

  • آیا تلفن VoIP می تواند پیام های متنی را دریافت کند؟

    بله ، در صورت تمایل این قابلیت فراهم خواهد شد.

  • سیپ ترانک چیست؟

    در نسل جدید شبکه‌های مخابراتی (NGN) که کلیه ارتباطات بر مبنای IP می‌باشد، جهت ارتباط بین مراکز تلفنی و همچنین ارتباط مراکز تلفن خصوصی ( PBX) از ترانک‌های بسته‌ای (PACKET TRUNK) استفاده می‌شود که نوعی از آن SIP TRUNK می‌باشد و جایگزین ارتباطات PRA و E۱ در شبکه‌های TDM است.

  • مزایای استفاده از SIP TRUNK چیست؟

    دستیابی به هزینه کمتری برای خدمات تلفنی با کیفیت بالا یک مزیت برتر است زیرا می توان آن را با ظرفیت نامحدود تهیه کرد. دوم اینکه مزایای اضافی سرویس SIP است ، که شامل مقیاس پذیری نامحدود فراتر از حد PBX شما ، بازده بالاتر سرمایه گذاری  و افزایش کیفیت تماس بدون سرمایه گذاری در سخت افزار است.

  • چگونه می توانم شبکه VoIP راه اندازی کنم؟

    برای راه اندازی VoIP سرور ، با کارشناسان تیم تخصصی مستر VoIP در تماس باشید.

  • چگونه سیستم تلفن VoIP خود را ایمن کنم؟

    سرپرستان شبکه شما باید به این نکات توجه کنند: از رمزهای عبور پیچیده برای حساب های کاربری استفاده کنید. رمزگذاری تماس (TLS / SRTP) را فعال کنید. غیرفعال کردن حساب های کاربری استفاده نشده. در مورد خطرات مهندسی اجتماعی به کارکنان آموزش دهید.

  • چگونه می توان VoIP را برای کارمند از راه دور فعال کرد؟

    برای افزودن کارمندان از راه دور خود به سیستم تلفن خود ، اطمینان حاصل کنید که آنها حداقل یک مگابیت  پهنای باند دارند (برای کار و برقراری تماس). اگر تلفن VoIP دارند ، تمام کاری که باید انجام دهند اینست که آن را به روتر یا گت وی متصل کنند. کارمندان از راه دور نیز می توانند یک برنامه VoIP رایگان ...

error: محتوای محافظت شده !